As a last task within our "Around the world on top of a plate" project, 4th graders have discovered their last destination of the year. // Como última tarea dentro del proyecto de centro "A volta ao mundo montados nun prato", los alumnos de 4º acaban de descubrir el último destino de este curso.
They'll be travelling the USA in search of information about each state, discovering about typical flavours, the flag,, the state animal... They'll work in pairs. Each pair will work on a different state and share what they've learned about it with the rest of the class, so that we all travel together.// Van a viajar por EEUU descubriendo peculiaridades de cada estado: bandera, capital, animal, comida típica,,, Van a trabajar en parejas. Cada pareja investigará sobre un estado y luego todos compartirán lo aprendido con el resto del grupo.
As a final product, each pair will make an interactive poster about their state, and they'll use it for their oral presentation. Here's an example of what they'll be doing. // Como producto final, cada pareja hará un poster interactivo sobre el estado que les tocó, que será el material que usarán para su presentación. Aquí os dejamos el ejemplo que les mostramos.
So far, we've bought our airplane tickets and have our boarding passes ready!// De momento, ¡hemos comprado nuestros billetes de avión y ya tenemos nuestras tarjetas de embarque listas!
Next step: investigating about our State, making its informative poster and presenting it to the rest of the class! Stay tuned!// Siguiente paso: investigar sobre el estado que nos ha tocado, hacer el cartel informativo y presentárselo al resto de la clase. ¡Estad atentos!
Next step: investigating about our State, making its informative poster and presenting it to the rest of the class! Stay tuned!// Siguiente paso: investigar sobre el estado que nos ha tocado, hacer el cartel informativo y presentárselo al resto de la clase. ¡Estad atentos!
No comments:
Post a Comment